Sunday 19 June 2011

KEBoSAn hArI NiEEeee...


assalamuailaikum....
harinie xtau nak buat aper2, tgok tv pun mcm xbest je, so aku pun bacalah buku yg haritu aku beli.
haritu g kedai buku agama, mcm nk beli semua je cz semuanya menarik perhatian aku nk baca hehe. but aku pilih 3 buah buku je. tajuknya kisah tauladan, Bila Rasulluallah bertanya iblis menjawab and kisah nabi musa& firaun.

Dua buku dah hbs baca, just tinggal kisah firaun je baru nk start baca, start dia pun dah best tntang nabi musa diambil ank angkat oleh firaun yg jahat n zalim tu. myampah aku tgok perangai firaun nie mcm nk sekeh2 je kepala dia. uikkk teremosi lak hehe. yelah ada k dia bunuh semua bayi2 yg baru lahir, zalim n kejam btul.semata2 mendengar kata tukang sihir, akan ada bayi yg baru lahir, yg akn menjatuhkan kerajaan firaun bila dewasa kelak. so dia bunuhlah semua bayi yg baru lari, sengalnya firaun nie. if ada depan aku dah sekeh2 dah otak dia nie hehe.

but buku yg first aku baca tntg Rasullulah bertanya iblis mnjawab tu lg super best!!! memang menyentuh sanubariku kihkih. bila bc gerenti meleleh air mata nie tetiba je. cz membayangkan amalan diri yg ciput je hehe. nati nk g lagi kedai buku, nk cari buku yg lg best ^_^... now buku yg ada ank buah dah pinjam so kena cari koleksi yg lain.

ank buah aku, suka sgt bila aku bercerita kisah2 nabi, lg2 bila aku buat2 nada2 suara yg mcm2 haha, mgekek2 ketawa... rindu pulk zaman mgajar kat KAFA dulu ^_^ suka bercerita kat ank murid alahaai diaorg ingat lg x kat cikgu zura kan :)

5 comments:

  1. cikgu zura yg tomey!!!

    ReplyDelete
  2. saya pun nak try carilah buku yg cik insyi ckp mcm best je hehe

    ReplyDelete
  3. sore macam2x..hihihihi suare upin pin ade x cikgu?

    ReplyDelete